Sestrám ulehčuje práci a řídí i fronty v čekárnách. V Nemocnici AGEL Třinec-Podlesí zavedli nový objednávací systém pro pacienty
12.9.2023
Jedno nebo celá sada vyšetření. Pro pacienta to často znamená zařizování a čas, strávený telefonováním. Pro sestry pak čas, kdy musí rychle často mezi různými ambulancemi zjišťovat telefonicky dostupné termíny vyšetření. Nemocnice AGEL Třinec-Podlesí proto zavedla pohodlný způsob, kterým pacientům může také zkrátit prodlevy mezi několika vyšetřeními v jeden den.
MediOrganizer – to je název systému, který šetří čas a zlepšuje organizaci práce v odborných ambulancích Nemocnice AGEL Třinec-Podlesí. Jde o rezervační systém, který umožňuje vizuální i hlasové vyvolávání v čekárnách a je doplněním originálního informačního systému IKIS vyvinutého společností AGEL.
„Systém MediOrganizer byl vyvinut jako aplikace pro objednávání a plánování vyšetření pacientů ve zdravotnických zařízeních, která usnadňuje měření a vyhodnocování kvality péče o pacienty v souvislosti s plánováním a prováděním vyšetření. Našemu personálu umožní vyhledávat volné termíny pro dané vyšetření napříč celou nemocnicí, a to i pro sady několika různých vyšetření,“ říká vedoucí IT specialista Nemocnice AGEL Třinec-Podlesí Mgr. David Starzyk.
Systém provádí automatickou kontrolou kolize jiných rezervací pro daného pacienta, což podstatně ovlivňuje celkovou dobu, kterou pacient stráví ve zdravotnickém zařízení. Zároveň také řídí fronty v čekárnách.
„Zásadní přínos nového systému vidíme v odbourání papírové evidence – sestrám odpadly mohutné sešity a diáře s ručně zaznamenávanými termíny. Navíc webové prostředí systému bude dostupné časem i mimo ambulanci. Systém eliminuje také případnou zapomnětlivost pacienta , automaticky pošle SMS a e-mail s upozorněním na vyšetření,“ vyjmenovává další výhody ředitel Nemocnice AGEL Třinec-Podlesí MUDr. Radek Neuwirth, MBA, LL.M.
Celková doba přípravy k zavedení rezervačního systému trvala přibližně 3 měsíce a až poté došlo ke spuštění implementačních prací. Bylo to náročné období pro zdravotnický personál i pacienty, kdy se paralelně pracovalo v původním systému a zároveň bylo nutné, aby se uživatelé věnovali implementaci systému nového. V současné době již MediOrganizer zcela nahradil způsob, jakým se klienti do této doby přihlašovali k návštěvě ambulancí.
Díky vylepšení je možné také objednávat celé „balíčky“ vyšetření napříč odbornostmi a celou zdravotnickou sítí AGEL. Tím se nejen ušetří čas pacientovi, ale efektivizuje se vytížení kapacit často velmi vytížených odborných pracovišť a přístrojů. Každou objednávku má personál možnost sledovat on-line.
Zpět
Kontakt pro média
Mgr. Radka Miloševská
tisková mluvčí AGEL
press@agel.cz
Kontakt neslouží k objednávání pacientů na vyšetření, očkování a výdeji výsledků vyšetření
Kontakty na veškeré společnosti skupiny AGEL najdete v sekci Společnosti skupiny AGEL