Speciální tablet nově pomáhá v Nemocnici Podlesí v komunikaci s neslyšícími pacienty
23.1.2015
Zdravotníkům Nemocnice Podlesí, která je členem skupiny AGEL, nově pomáhá při komunikaci s neslyšícími pacienty tablet. Nové vybavení zprostředkovává tlumočení do znakového jazyka on-line „na dálku". Nemocnice má možnost využívat tuto novou službu díky projektu ,,Bezbariérová nemocnice i pro neslyšící klienty s využitím moderních technologií“.
Domluvit se s neslyšícími pacienty bude pro zdravotníky Nemocnice Podlesí zase o něco jednodušší. „Pokud se zdravotnický personál setká s pacientem či s příbuznými, kteří mají vadu sluchu anebo vůbec neslyší a zároveň ovládají znakovou řeč, bude se s ním moci rychle a účinně domluvit. Pomocí tabletu může zprostředkovat komunikaci na dálku prostřednictvím online tlumočníka přítomného na obrazovce zařízení,“ vysvětluje manažerka kvality Nemocnice Podlesí Bc. Regina Gryczová s tím, že díky novince se sníží komunikační bariéra a odstraní obavy klienta i personálu z možného nepochopení.
Projekt, který má usnadnit komunikaci pacientů s personálem zdravotnických zařízení, zahájila před dvěma lety obecně prospěšná společnost Tichý svět a je realizován s podporou České televize, která pro ni uspořádala jeden ze svých Adventních koncertů. Každá nemocnice, která díky tomuto projektu uskuteční významný krok k bezbariérovosti pro skupinu neslyšících pacientů, je označena modrobílou nálepkou s označením „Bezbariérová nemocnice pro neslyšící“. Na ní bude uvedeno místo, kde lze v areálu nemocnice tablet najít. „V naší nemocnici jsme tablet umístili na příjmové oddělení. Bude v případě potřeby k dispozici klientům z lůžkových oddělení a ambulancí nemocnice,“ doplnila Bc. Regina Gryczová. Klienti si tablet mohou zarezervovat na určitý den i hodinu.
Společnost Tichý svět (dříve APPN - Agentura pro neslyšící) provozuje od roku 2011 online tlumočnickou službu NONSTOP, která je založena na tlumočení do znakového jazyka „na dálku“. Tlumočník se nachází na jiném místě než klient, takže je možné jeho tlumočení využít i z druhého konce republiky. Podstatou je možnost přenosu znakového jazyka prostřednictvím webkamery a zároveň přenos mluvené řeči prostřednictvím běžného telefonu. Tímto způsobem lze tlumočit jednak osobní rozhovor neslyšícího například s lékařem či zaměstnavatelem, ale lze tlumočit i telefonický hovor či textový dokument. Dále je možné poslat slyšícímu i neslyšícímu člověku vzkaz, zprávu apod.
ZpětKontakt pro média
Mgr. Radka Miloševská
tisková mluvčí AGEL
press@agel.cz
Kontakt neslouží k objednávání pacientů na vyšetření, očkování a výdeji výsledků vyšetření
Kontakty na veškeré společnosti skupiny AGEL najdete v sekci Společnosti skupiny AGEL